woensdag
27 mei
2026

Lou Rhodes (Lamb) en Rohan Heath stellen tweede plaat 'Black Salt' voor.

Kiiōtō
Pitou

Kiiōtō (vk)

Project van Lou Rhodes (Lamb) en Rohan Heath (The Urban Cookie Collective).

Kiiōtō is één van de betere lockdownbaby’s die de COVID-pandemie ons heeft gebracht. Singer-songwriter Lou Rhodes, voormalig leadzangeres en medeoprichter van Lamb, kwam in contact met de bekroonde songwriter en pianist Rohan Heath en begon aan een gloednieuw project, nadat beiden hun muzikale rugzak eigenlijk al aan de kapstok hadden gehangen.

Hun debuutalbum ‘As Dust We Rise’ kreeg een vliegende start tijdens een roadtrip door Louisiana, werd voltooid in het Verenigd Koninkrijk en verscheen in 2024 met lovende kritieken. Ze brengen een rijke, jazzachtige energie met emotionele diepgang: intuïtieve, onbegrensde muziek die zich niet laat leiden door genre, maar door inspiratie.

In mei komen ze hun gloednieuwe album ‘Black Salt’ (april 2026) voorstellen in onze club. Op deze plaat blijven de arrangementen sober en gedurfd, met invloeden uit jazz, broken beat en soul, en verwijzingen die uiteenlopen van Carole King en Khruangbin tot Alice Coltrane. Het resultaat is opnieuw een album dat zich onmogelijk in één genre laat vatten, maar wordt samengebracht door het unieke samenspel tussen Heath’s melodische gevoeligheid en Rhodes’ onnavolgbare stem.

Facebook | Instagram

Pitou (nl)

Nederlandse singer-songwriter brengt intuïtieve, poëtische en verrassende indiepop.

Pitou verscheen op de grotere radar in 2023 met de prachtige indieplaat ‘Big Tear’, waarmee ze de grote zalen en festivals mocht betoveren. Die plaat was tegelijk een logisch en onlogisch vervolg van haar pad: van zingen in een het Nederlandse Nationaal Kinderkoor, naar het klassiek georiënteerde Kobra Ensemble, naar een heel eigen DIY-popmuziekcarrière.

Op haar tweede plaat ‘P2’ (2026) gaat ze een stap verder met haar verkenningstocht, met een nog vrijere aanpak en meer invloeden van de Malinese, Senegalese en Indische muziek die ze meenam uit haar reizen. Impulsief, experimenteel en bovenal opnieuw een plaat met heel wat alternatieve poppareltjes.

Pitou opent solo de avond met Kiiōtō op 27.05!

Facebook | Instagram

woensdag
27 mei
2026

Lou Rhodes (Lamb) en Rohan Heath stellen tweede plaat 'Black Salt' voor.

  • DEUREN

Deuren open

20:00

  • Pitou

    20:30

  • Kiiōtō

    21:30

  • LOCATIE

Muziekclub 4AD

Kleine Dijk 57

Diksmuide

  • Staand concert

Kiiōtō (vk)

Project van Lou Rhodes (Lamb) en Rohan Heath (The Urban Cookie Collective).

Kiiōtō is één van de betere lockdownbaby’s die de COVID-pandemie ons heeft gebracht. Singer-songwriter Lou Rhodes, voormalig leadzangeres en medeoprichter van Lamb, kwam in contact met de bekroonde songwriter en pianist Rohan Heath en begon aan een gloednieuw project, nadat beiden hun muzikale rugzak eigenlijk al aan de kapstok hadden gehangen.

Hun debuutalbum ‘As Dust We Rise’ kreeg een vliegende start tijdens een roadtrip door Louisiana, werd voltooid in het Verenigd Koninkrijk en verscheen in 2024 met lovende kritieken. Ze brengen een rijke, jazzachtige energie met emotionele diepgang: intuïtieve, onbegrensde muziek die zich niet laat leiden door genre, maar door inspiratie.

In mei komen ze hun gloednieuwe album ‘Black Salt’ (april 2026) voorstellen in onze club. Op deze plaat blijven de arrangementen sober en gedurfd, met invloeden uit jazz, broken beat en soul, en verwijzingen die uiteenlopen van Carole King en Khruangbin tot Alice Coltrane. Het resultaat is opnieuw een album dat zich onmogelijk in één genre laat vatten, maar wordt samengebracht door het unieke samenspel tussen Heath’s melodische gevoeligheid en Rhodes’ onnavolgbare stem.

Facebook | Instagram

Pitou (nl)

Nederlandse singer-songwriter brengt intuïtieve, poëtische en verrassende indiepop.

Pitou verscheen op de grotere radar in 2023 met de prachtige indieplaat ‘Big Tear’, waarmee ze de grote zalen en festivals mocht betoveren. Die plaat was tegelijk een logisch en onlogisch vervolg van haar pad: van zingen in een het Nederlandse Nationaal Kinderkoor, naar het klassiek georiënteerde Kobra Ensemble, naar een heel eigen DIY-popmuziekcarrière.

Op haar tweede plaat ‘P2’ (2026) gaat ze een stap verder met haar verkenningstocht, met een nog vrijere aanpak en meer invloeden van de Malinese, Senegalese en Indische muziek die ze meenam uit haar reizen. Impulsief, experimenteel en bovenal opnieuw een plaat met heel wat alternatieve poppareltjes.

Pitou opent solo de avond met Kiiōtō op 27.05!

Facebook | Instagram

  • TICKETS
  • 4AD-Ledenticket

    € 13.00

  • Voorverkoop (VVK)

    € 15.00

  • UiTPAS Kansentarief

    € 3.40

  • Avondkassa (ADD)

    € 17.00

  • Le Grand Mix

    € 13.00

  • Les4Ecluses

    € 13.00

  • Wilde Westen

    € 13.00

  • LUISTER
  • VIDEO
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.